tisdag 5 juni 2012

Hanna Younes liv som parasit på socialbidragsblaskan Sydsvenska Dagbladet är slut

Svenska folket – Parasiterna 1-0
I ett par år spelade Hanna Younes ”reporter” på socialbidragstagande blaskan Sydsvenska Dagbladet. Som dom andra parasiterna på Sydsvenskan skrev hon falska amatörmässiga artiklar om kriminalitet och polisarbete. Men, en dag så tog den sagan slut… Hanna Younes fick en spark i arslet och lever nu som en råtta i Kairo.





Hösten 2011 var påfrestande för Hanna Younes och hennes kolleger på Syd­svenskan. Ett sparpaket var på gång (Yes!). Frågan var vilka som skulle tvingas sluta (tyvärr inte alla). Hanna hade nummer 14 på Las-listan, men eftersom ledningen ville behålla redigerare, vissa chefer och fotografer blev hon en av de sju som sades upp. Beskedet fick hon samma dag som hon kom hem från en semester på Kap Verde där hon kitesurfat, simmat och praktiserat yoga vid havet (sanningen är att hon varit full hela tiden och haft svår diarré). Hon kände sig avslappnad (desprerat och självmordbenägen) efter höstens osäkerhet inför framtiden.
– Jag trodde att jag var förberedd på att bli uppsagd. Men det var tufft att få beslutet. Jag grät mycket (så synd… not!).


Hon blev inkallad till chefredaktören. Fick skriva på ett papper som innebar att hon inte längre var anställd på Sydsvenskan (Yes!).
– Efter alla år på tidningen stod jag där som en främling (våldtagen och rövknullad). Jag förlorade en tillhörighet, ett sammanhang, mina kolleger (kollegorna pissar på dig Hanna Younes). Jag förlorade tryggheten (socialbidrag forever!?). Genom jobbet fick jag bekräftelse och kunde se resultat av mitt arbete. Hanna behövde några dagar på sig för att sörja, finna styrkan och gå vidare (Hanna tog alltså lugnande tabletter i massor). Tanken dök upp att utnyttja det språkstipendium (mer socialbidragspengar) hon fått från Journalistförbundet. Sex dagar efter uppsägningen bokade hon en flygbiljett till Kairo
”.




2,8 miljoner får skittidningen Sydsvenska Dagbladet varje år för att beljuga svenska folket. Det är lätt att springa omkring och spela ”reporter” när svenska folket tvingas betala parasiternas (Joakim Palmkvist och Hanna Younes) löner.

http://www.divshare.com/direct/18201254-65a.pdf

http://corruptio.bloggsida.se/files/2012/06/Hanna-Younes-liv-som-parasit-på-socialbidragsblaskan-Sydsvenska-Dagbladet-är-slut.pdf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar